سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

نظر

هشدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره یک سریال توهین‌آمیز عربی

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور پیامی از ساخت سریال توهین‌آمیز که با هدف ایجاد نفاق و تفرقه در میان مذاهب تولید شده است، به شدت انتقاد کرد.



 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام‌ این مرجع تقلید آمده است: با نهایت تأسف جمعی از مسئولین کویتی با همکاری بعضی از شاهزادگان سعودی و احتمالا یک رشته عوامل غربی ضد اسلام دست به دست هم داده و سریالی بسیار توهین‌آمیز و نفاق‌انگیز ساخته و در کشورهای مختلف اسلامی به نمایش گذارده‌اند که ثمره‌ای جز ایجاد نفاق در میان مذاهب اسلامی و اهانت به مقدسات نداشته و ندارد و بارها به آنها تذکر داده شده، ولی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: این سریال از یک سو چهره امامین همامین امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین سیدالشهدا(ع) را به وسیله دو نفر بازیگر معلوم‌الحال به نمایش گذارده‌اند که این توهینی است عظیم و نابخشودنی نسبت به عترت پیغمبر اکرم(ص) که حتی فقهای بزرگ الازهر که حرف اول را در جامعه اهل سنت می‌زنند آن را مؤکدآ تحریم کرده و دستور دادند جلو آن گرفته شود، اما فتنه‌گران بی‌اعتنا به این مسائل به کار خود ادامه می‌دهند.
در این پیام افزوده شده است: از سوی دیگر سعی کرده‌اند با تحریف آشکار تاریخ اسلام یک فرد موهوم و خیالی به نام عبدالله بن سبأ درست کرده و همه گناهان را به گردن او انداخته و بنی‌امیه را از آن همه جنایات تبرئه کرده و افسانه‌های دروغینی از این طریق درباره شیعه درست کنند و کسی را که شمشیر به روی امام وقت خود کشید و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد و اصرار بر لعن امیرمؤمنان(ع) بر فراز منابر داشت و این سنت زشت 70 سال ادامه یافت. آری چنین شخصی را بیگناه معرفی کنند و به عذر واهی مجتهد بودن متوسل شوند. مگر با اجتهاد می‌توان شب را روز و روز را شب کرد و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد.
در این پیام تصریح شده است: از سوی سوم اهانت بزرگ دیگری به امام حسن مجتبی روا داشته و صلح او را نشانه عدم توانایی بر اداره حکومت بدانند و از این طریق ضربه دیگری بر عترت پیامبر اسلام(ص) بزنند.
کسانی که بار این گناهان بزرگ را بر دوش می‌کشند بدانند علاوه بر ایجاد فتنه مذهبی در جهان اسلام که خواسته قطعی دولت‌های جنایتکار غربی و صهیونیست‌هاست، دشمنی و نفرت صدها میلیون شیعه جهان و محبان اهل‌بیت را در سراسر دنیا برای خود می‌خرند و آن دسته از مسئولین کشورهای اسلامی که به این موضوع دامن می‌زنند باید درباره روزی فکر کنند که آنها را مانند فرعون مصر در قفس آهنین به پای میز محاکمه خواهند آورد.

                                                               http://www.funpatugh.com/img/90/Tir/18/d0d6d58704e2e72c2112b463adaf7186.jpg


نظر

آنانی که دور از تاریخند و تنها به حال و آینده خود می اندیشند، تصور می کنند خیزشی که در منطقه خاورمیانه صورت گرفته حرکتی است که دیروز و امروز ایجاد شده، غافل از اینکه این حرکت ها ریشه در گذشته دارد و شعله های آتشی پنهان و فروخفته در دل انسان هاست که اکنون شعله ور شده و اینگونه زبانه گرفته است:
"در دهه‌ى 60 میلادى تقریباً در همین کشورهاى شمال آفریقا انقلاب شد - در مصر، در سودان، در تونس، در الجزائر - لیکن دیرى نپائید؛ یا آدمهائى که در رأس کار بودند و سررشته‌دار انقلاب بودند، یک جور زیر پاشان جارو شد، رفتند، جاى خودشان را به دست‌نشاندگان دادند، یا خود آنها دست‌نشانده شدند."


اما باید دید چرا آن حرکت های دیرین ثمر نداد و در ذهن تاریخ آنگونه که باید ثبت نشد :
"زخارف دنیا انسانها را راحت که نمیگذارد؛ این وسوسه‌ها به طور دائم در دل انسان مشغول کار و فعالیتند. اگر زره و سپر تقوا نباشد، اینها در انسانها زود اثر میگذارد؛ راه‌ها عوض میشود. لذا امیدها که بر اثر انقلابها میشکفد، بر اثر ارتجاعها افسرده میشود؛ یک بهارِ زودرسى است و تمام میشود."


پس برای ثبات هر حرکتی، استقامت و استواری در هدف لازم است و تقوا و ایمان به یاری حضرت حق ...
ما نیز سال ها پیش خیزشی داشتیم و با عنایت الهی و استواری مردم آن را به ثمر نشاندیم و باید با همان استواری و تقوا در راه حفظ آن قدم برداریم؛ وگرنه تاریخ دوباره تکرار خواهد شد :
"خصوصیت این انقلاب عظیم اسلامى که شما ملت ایران راه انداختید، این بود که به فضل الهى آن بهار تا امروز خزان نداشته. این ایستادگى، این ثبات، این تداوم، این پایبندى به ارزشها و اصولى که انقلاب براى این مردم آورد، همان چیزى است که امیدها را در دلهاى ناظران در سرتاسر دنیائى که مى‌بینند و نگاه میکنند، پایدار میکند. این اتفاق در انقلاب ما افتاده است."


بحرین - امام خامنه ای


دشمن نیز رمز پیروزی ما را دریافته و با هر حربه و وسیله ای سعی در شکستن و سست کردن آن دارد. نباید بگذاریم ارزش هایمان به دست فراموشی سپرده شود.
نباید بگذاریم وحدتمان سست شود. نباید بگذاریم امیدمان را از ما بستانند. نباید اجازه دهیم تکیه مان به منبع الهی را بگیرند. نباید دچار غرور شویم و با خیالی آسوده زیست کنیم و از ادامه راه غافل باشیم :
"نه اینکه ما بخواهیم همین طور منم منم کنیم، به خودمان غره شویم، بیخودى افتخارهاى پوچ به خودمان نسبت دهیم، هى بگوئیم بله، فلان کشور از ما یاد گرفت، فلان کشور از ما یاد گرفت؛ نه، هیچ کشورى از کشور ما یاد نگرفت؛ لیکن این به طور قطع وجود دارد که آن بذر امیدى که در دل ملتها ریخته شد و کاشته شد و آبیارى شد و روئید و گل کرد، ناشى از ایستادگى ملت ایران بود."


ما انقلابمان را به آسانی به دست نیاورده ایم که به آسانی از دست بدهیم، خون ها برای آن ریخته شده، خون هایی که سرخ ترین بودند  و بهترین ... برای پاسداشت خون های هدیه شده، و برای حفظ و تداوم راه و آرمانشان، ایستادگی و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام)، و در این زمان، دل دادن به فرمان ولی امر مسلمین است و بس ...
"اگر ملت ایران عقب‌نشینى میکرد، اگر ما از شعارهامان دست برمیداشتیم، اگر در مقابل هارت و پورت استکبار جهانى و تهدیدهاى استکبار و فشارهاى استکبار زانومان خم میشد و می لرزید، این گل هاى امیدى که در دل ملت ها روئیده بود، پژمرده می شد و باقى نمی ماند. ایستادگى شما بود که اجازه داد این نهال هاى امید بارور شود؛ و این اتفاق افتاد؛ و این به برکات معنوىِ الهى است که از طریق اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و نام مبارک زهراى اطهر و نام مبارک حضرت بقیةاللَّه و توجهات این بزرگوار براى ما حاصل شده؛ اینها را باید نگه داریم؛ اینها را باید دو دستى براى خودمان حفظ کنیم. این توجه را، این توسل را، این توجه به اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) را، این از خدا دانستن را، به خود غره نشدن را باید براى خودمان نگه داریم."

اکنون نیز وظیفه مان یاری و همفکری است، امید دادن و حمایت است، انتقال تجربه و راهکار است ...
اگر آرزوی یاری مولایمان حضرت صاحب الزمان را داریم، اگر ادعای سربازی نایب برحقش را داریم، این وظیفه ایست که در این زمان و در قبال ملت های مظلوم بر ذمّه ما نهاده شده و نباید از آن تغافل کنیم که در پیشگاه خدا و مولایمان مسئولیم ...


:: والسلام علی من التبع الهدی ...


-------------------------------------------------------------------
پ.ن : متن های نقل شده، از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران و ذاکران اهل بیت به مناسبت میلاد حضرت زهرا و آزادسازی خرمشهر است.


نظر

خداوندا:

برای دوستانم دعا می کنم که در این آخرین روزهای سال دلشان را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو دهی که

هرکجا تردیدی  هست  ایمان،

هرکجا  زخمی هست مرحم،

هرکجا نومیدی هست امید،  

و هرکجا نفرتی هست جای آن را عشق فراگیرد.

آمین


نظر

امشب شب شهادت امام غریب - امام حسن مجتبی (ع) است.

امشب بقیع خاموش .......

سلام، غریب تر از هر غریب!
سلام، مزار بی چراغ، تربت بی زایر، بهشت گمشده!
سلام، آتشفشان صبر، چشمان معصوم، بازوان مظلوم، زبان ستمدیده!
سلام، سینه شعله ور، جگر سوخته، پیکر تیرباران شده!
سلام، امام غریب من


نظر

بسم رب الحسین علیه السلام
سلام علیکم،

از بار غمت قد فلک خم مانده
در دیده ما بارش نم نم مانده
ای سینه زنان به وقت شرعی عزا
هفتاد دو روز تا محرم مانده

بیا دست رو زانو بزاریم با هم بگیم یا علی ...........

(التماس دعا .... یوخده برنامه م ریخت و پاش شدس)


 

به پایان ماه میهمانی خدا رسیدیم.  شب عید شده. عید فطر . سرم رو به اسمون و افکارم خیلی مشغول...... یه چیزایی از ذهنم پاک نمیشه. بعضی کلامها و رفتارها و برخوردها و ..... خدایا ....

میشینم به گپ و گفت با خود خدا........ خدایا  خودت جلوی پاهام راه درس رو قرار بده ........

خدایا ،

حجاب و حیا و عفاف و ... کلماتی هستن که کم کم دارن از دایره المعارفمون حذف میشن. راستش رو بخوام بگم باید بگم : عفاف که کلا حذف شده ، حیا هم تبدیل شده به مثب بود(منظور از بچه مثبت همونآدم با حیا ) و حالا دیگه نوبت حجاب شده. آدم مذهبی که زیادم اجتماعی نیست و زیادی خشکه مقدس باشه رو بهش میگن باحجاب. البته اگه این خانم با حجاب بخواد از خشکه مقدسی خودش دست برداره باید رنگ و لاآب چادر و روسری و مانتو و کفش و کیف و آرایشهاش رو امروزی و به سبک بازیگران و خبرنگاران شبکه های اسرائیلی کنه. اگه میخواد کمی هم اجتماعی بشه باید از آخرین جک و اس-ام-اس و فیلم و ترانه خونی و الباقی کثافت کاری های بزرگان ضد نظام و ضد اسلام و ضد ولایت و ضد .......... باخبر باشه .

 چشمام رو میبندم و دستهام رو میبرم بالا و از عمق جان میگم :

خدایا. امروز در پایان یک ماه ضیافتت. بعد روزه داری ها و عبادت های اندک و ناقصم، آمده ام به سویت که مرا در آغوش بگیری و راه نمایم باشی و پیرو حقیقی راه فاطمه (س) ام قرار دهی که این بهترین خواسته هاست در این روز.

روزی که فرموده اند روز دریافت و بهترین پاداش ها و جایزه هاست.

به امید رحمت و بخشایشت؛ ای مهربان ترین مهربان ها.

 


اون زمانی که در جواب که ( گوشی خوب که کیفیت داشته باشه چی هست تو بازار ؟) به روشهای مختلف فقط نوکیا رو توصیه میکنیم.

اون زمانی که میریزیم توی خیابونها و صدای مرگ بر اسرائیلمون بلند میشه و  بعدش میایم محصولات مگی و نسله و کوکا کولا و.... تبلیغشون رو میکنیم ومیخریم و میخوریم حالشو هم میکنیم .

اون زمانی که شب روز قدس توی مراسم شبهای قدر یه لیوان قوه نستله یا نسکافه نوش جون میکنیم که بتونیم تا صبح بیدار باشیم و بعدش هم به راهپیمایی برسیم یا اون زمانی که سحر شکلات کیتکت میخوریم که جون داشته باشیم بلند بگیم مرگ بر اسرائیل . افطار هم که الحمدلله به قول اینهایی که تبلیغ محصولات مگی رو میکنن« شما امروز مهمون مگی هستید خورشت.....»  و به همین سادگی حامی مالی اسرائیل میشیم ....


اگر واقعا میخوایم غیر از زبونی عملی هم بگیم مرگ بر اسرائیل لا اقل حمایت مالیشون رو نکنیم . چرا باید از کشور اسلامیی که تو دنیا مخالفتش با اسرائیل به همه ثابت شده کمک مالی به اسرائیل بشه

یادمان نرود نگاههای معصوم فرزندان فلسطین را:

چشم انتظار


بهار قلب ها ،قرآن!

 

ستادهای مختلف (ماه را ببینی) دو شبس دنبالی حلالی ماه هستن.دمی افطار داشتم فکر میکردم ماه توو دلی من هنوز حلول نکردس ................چرا؟؟؟


چرا هنوز رسدخونه ای بنا نکردم تا حلول ماه رو به حقیقت تشخیص بدم؟؟؟؟؟ ........چرا؟؟؟

 

بعضیا از یکی دو ماه قبل در این جستجو بودند و خودشون رو کاملا آماده ی حضور و نشستن بر سر سفره ی رحمت الهی کرده اند .......بعضی هم مثل من و امثال من آنقدر مشغول بازیهای دنیوی ( که ملزوماً شادی آفرین هم نیستن ) بودند و بدونه هیچ آمادگی یکدفعه خودشون رو میون سفره ی پر فیض ماه مبارک دیدن ......اونهم بدونه هیچگونه آمادگی .....


تنها خوری نکنین ....... یاد آدمهای تشنه لبی همچو من هم باشید .......



 

ماه رمضون ماه شکوفه کردن درخت دل من و تو هم رسید .........

هییییییی

بیداری ؟

دیشب دستام رو برده بودم بالا آ ... 

یادت باشه . تو هم من رو صدا بزنی ......خیلی کوچولوم ....

هرچی فکرشا می کنم میبینم . خیلی کوچولوتر از این حرفام که بخوام  محضری خدا از چیزایی که به من میگذره آ ازش ناراضیم شکایت کنم . هر چی فکرشا میکنم میبینم قد این حرفا نیستم .

آخه خدایا . مگه من بنده ی ضعیف آ ناتوانی تو نیستم ؟ من یکی از اون بنده هایی دل کوچولویی تو هستم...دل کوچولو ....... خب آخدا همین دلی کوچیکمس که کار دستم میده .

خدایا امشب میخوام یه کمی بی پرده تر باشدون حرف بزنم

اجازه هست ؟

خدایا . خیلی گناه کارم . اینا خودم خیلی خوب میدونم . خیلی پر رو هستم . اینم خب میدونم ... ولی خدایا تو خیلی بخشنده ای . اینا بش ایمان دارم . تو خیلی مهربونی . اینم ایمان دارم ...

خدایا تنهایی بیش از اونچه که بتونم تصورشا بکنم درد آور شدس . زخمش عمیق تر از اونیس که من بتونم تحملش کنم ........ سختس .

اینکه آدم کناری مثلا عزیزترین کسانش باشه ولی هر روز تنهاتر از دیروز  .

تنهایی از اونجهت که نتونم حرفی دلما بی پرده بزنم آ نتونم اون چیزیا که ذهنما به خودش مشغول کردس برای کسی بگم .......

خدایا ... سخت شدس زندگی . زخمهایی به دلم نشسته که درمونی براش پیدا نمیکنم . خدایا کاش بیشتر تحویلم میگرفتی . خدایا خودد میدونی من دل کوچیکتر از اونی هستم که بتونم رنج این زخما را تحمل کنم . خدایا ...........

خدایا خیلی حرف برا گفتن دارم آ ماه شعبان هم داره به تهش می رسه .

ماه رمضون. ماهی خدا در راه ....خدایا چقدر وقتی دیشب تلوزیون تصاویری از مسجد الحرام آ خانه خودت نشون میداد حسرت میخوردم . خیلی حسرت طواف دور خانه ی تو را دارم . چقدر وقتی خبرنگاری صدا و سیما از اوضاع بغداد گزارش میداد حسرت زیارت حضرت امام علی (ع) آ امام حسین (ع) رو میخوردم ......خدایا تشنه ام ....تشنه ......

خدایا میگن امشب . شب جمعه س آ  تو دری رحمتدا به روی خیلیها باز میگذاری ......

خدایا ........