سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

نظر


با نام رضا به سینه ها گل بزنید     با اشک به بارگاه او پل بزنید.
فرمود که هر زمان گرفتار شدید     بر دامن ما دست توسل بزنید
 امشب شبی بیاد موندنیس، خدا کنه ، توانی درک کردنشا داشته باشیم.
راستی جادون خالی شبی عیدیه رفته بودیم دفتر توسعه وبلاگهای دینی

 

نهارا رفدیم توو یه رستورانی های کلاسی کُردی تناول فرمودیم. جادون خالی چسبید. قصرشیرینیام دستپخدشون خبس. الحمدالله. بروبچا ماوم که خب بلدند از فرصتهاشون استفاده کنن. ناهار و روزنامه و جدول و .....اما زود فرصتی تناول غذا آ شیطونی خلاص شد. 
راه افتادیم برا مرزی خسروی.(همون مرزی که آزادگان ازش واردی کشور میشدن) 
توو راه، داخل اتوبوس سردار اصفهانی برامون از خیلی چیزا گفتن:

اینجا مرز خسروی است. قسمتی از مرز مشترک ما با کشور عراق.از قصر شیرین تا اینجا اگر دقت فرموده باشید،کنار جاده آثار 8 سال دفاع مقدس خیلی کم به چشم میخورد. به علت سالهایی که از جنگ گذشته . باران و کشاورزیهایی که انجام شده خیلی از آثار از بین رفته . آثار بسیار کمی به جا مونده.
انشالله اگر خدا کمک کنه ، دوستان دارن هماهنگ میکنن تا بریم مرز خسروی_ مسیری که آزادگان ما وارد شدند_ رو شما خواهران و برادران بزرگوار ببینید.
رژیم بعثی عراق از همین مرز حرکت خودش رو به داخل کشور شروع کرد. تا خود قصرشیرین اومد ، با همون صحبتهایی که برادر بزرگوارمون در سرپل ذهاب کردند. دشمن اکثر روستاها رو با خاک یکسان کرد، خودِ قصرشیرین که اکثرش از بین رفته بود، تمام این ساخت و سازهایی که شما توی جاده دیدین همه جدید هستند. در مسیری که میومدیم اگر دقت کرده باشین، به جز یکی دو قسمت ، همه رو بازسازی کردند و آثار بسیار کمی از تجاوز رژیم بعث عراق باقی مونده. توی همین شهر قصرشیرین ، خیلی از کودکان، پیرمردها و پیرزنها، زنها و مردهایی که توی شهر باقی مونده بودن زیر تانکها از بین رفتند.
اتفاقاتی که در این منطقه در اون زمان رخ داد از فجایع بزرگی هست که تاریخ بشر به خودش دیده............
انشالله در مسیری که پشت سر میگذاریم به کناره ها توجه و دقت زیاد داشته باشید تا بتونین حوادثی را که شنیدین و میشنوید که در این مناطق اتفاق افتاده را به چشم ببینین . هر چند خیلی آثار از بین رفته باشه.
برنامه گیلان غرب رو هم چون وقتی برامون باقی نمونده بود ، حذف کردیم. تا انشالله بعد از برنامه مرز خسروی بریم تنگه مرصاد ، اونجا و برادران میان صحبت میکنن.
در برنامه گیلان غرب هم ما چند تا مطلب برای روایت کردن داشتیم: 
1-
یک آثاری از تانکهایی که از دشمن آورده بود و همونجا منهدم شده بود و هنوز وجود داشت رو نشونتون بدیم. - جایی که بسیاری از عراقی های متجاوز کشته شدن- 
2- از روستایی براتون بگیم به نام روستای مقاومت .... روستایی که خانم حیدرپور و فرزندشون تنهایی جلوی تانکهای لشکر بعث رو برای ساعتها گرفتند و مقاومت کردند.
متاسفانه ما نتونستیم بریم گیلان غرب، برنامه داشتیم که بریم گیلان غرب و حتما ایشون رو هم زیارت کنیم که متاسفانه برنامه ردیف نشد. در مسیر برگشت به سرپل ذهاب روستایی هست بنام ......... که اینجا محل شهادت شهید شیرودی هست.